Tuesday, February 1, 2011

How Much Models Weigh

Conversions 2

I sometimes wonder what goes on in people's heads when they make a conversion.
A conversion, as I understand it is to build a fixed starting from a bike / frame for recovery, if recovery is usually not an exceptional piece is half jalopy, or antiquated, no longer serves a very, so why not make a play down?
Un po' al risparmio si intende, che non ha senso prendere un telaio che vale meno di 50 euro e spendere subito una cifra superiore al suo valore per farlo riverniciare.Meglio tenerlo com'è, raccattando un po' di pezzi in giro, che importa se le ruote sono spaiate, anzi chi ha mai detto che devono essere uguali, d'altra parte la ruota anteriore su una bici fa un lavoro ben diverso dala posteriore, a me piacciono tantissimo le ruote diverse.
Non è perfetta, ancora meglio, si vede che "ci stai provando" che te la sei fatta da solo cercando i pezzi in giro, meglio tagliare una vecchia piega corsa per farne un manubrio crono e vedere se ti piace piuttosto che comprare a scatola chiusa un Nitto RB18 per poi scoprire che il bullhorn non fa per te, The tape is better if you put it then, but for the first few laps is not necessary, on the other hand there are people who first buy the knobs with the stars and think that only AFTER frame go with it.
This stuff I like:


this kind of abortion but I ga shit is an insult to the bike, obviously there are people who think that just put a couple of components color coordinated to make a nice bike:
images and ideas taken from fixedforum:

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